Rodzinna Kepa

Dzień pierwszy:

O 6:40 wyjechaliśmy z Halinowa. Podróż minęła nam bezpiecznie, w miłej atmosferze. Dzieci miały okazję do zapoznania się bliżej ze sobą. Pomimo niepogody i korków na drogach wszyscy byli uśmiechnięci i gotowi na przygodę. Do ośrodka dojechaliśmy około godziny 14:30, zakwaterowaliśmy się i zjedliśmy obiadokolację. Wieczorem przywitaliśmy się z morzem.

Dzień drugi

Po smakowitym śniadaniu uczestniczyliśmy we Mszy Świętej w kościele pw. Matki Bożej Gwiazdy Morza. Podczas późniejszego spaceru po miejscowości Piaski spotkaliśmy rodzinkę dzików. Wszyscy mogliśmy też kupić pamiątki, wysłać kolorowe pocztówki, zjeść pyszne lody i gofry. Po południu skorzystaliśmy z lepszej pogody i poszliśmy na plażę. Wieczorem spotkaliśmy się w świetlicy. Poznaliśmy położenie geograficzne naszej miejscowości, formy ukształtowania terenu oraz występujące formy ochrony przyrody. Uczyliśmy się także tańczyć „belgijkę” a dzień zakończyliśmy wspólną modlitwą.

Dzień trzeci

Po obudzeniu i zjedzeniu śniadania zajęliśmy się porządkowaniem naszych pokoi. Następnie korzystając z ładnej pogody udaliśmy się na plażę, gdzie zbieraliśmy muszle i kolorowe kamyki. Po obiedzie ponownie poszliśmy na plażę, gdzie ratownicy WOPR przeprowadzili krótkie szkolenie na temat zasad bezpiecznych kąpieli wodnych. Mimo zimnej wody znalazło się kilku odważnych pływaków. Podsumowaniem dnia było spotkanie w świetlicy, gdzie poznaliśmy historię miejscowości Piaski. Dyskutowaliśmy także o tym kim jest wolontariusz.

Dzień czwarty

Dziś rano po śniadaniu pojechaliśmy do Malborka gdzie razem z panią przewodnik przenieśliśmy się w czasie do średniowiecza. Widzieliśmy wiele pięknych obrazów, rzeźb i komnat. Wiemy już także jak wyglądał dzień z życia Krzyżaka. Dziewczynkom najbardziej podobały się zatopione w bursztynie owady oraz wykonana z niego biżuteria. Natomiast chłopcy zafascynowani byli zbrojami oraz bronią sprzed 600 lat. Dla utrwalenia wiadomości wszyscy wieczorem obejrzeliśmy film o historii Malborka a dzieci wyraziły swoje wspomnienia w rysunkach.

Dzień piąty

Dzisiejszy dzień był dniem pięknej pogody. Po śniadaniu był czas na grę w piłkę nożną oraz siatkową. Dzieci bawiły się też na placu zabaw, skakały na skakankach, odpoczywały na trawie. Później wszyscy łapaliśmy promienie słońca na plaży. Po obiedzie udaliśmy się do lasu, gdzie odnaleźliśmy starą latarnię i spotkaliśmy grupę stacjonujących tam harcerzy. Udało nam się również znaleźć leśną ambonę, a najodważniejsi z nas nawet się na nią wspięli. Na dobranoc posłuchaliśmy bajki o Duchu Mierzei Wiślanej.

Dzień szósty

Dziś cały dzień przeznaczyliśmy na zwiedzanie Gdańska. Najpierw pojechaliśmy autokarem do Westerplatte, gdzie pani przewodnik opowiedziała nam o historii tego miejsca. Później statkiem popłynęliśmy do Gdańska, gdzie spacerowaliśmy malowniczymi uliczkami i podziwialiśmy zabytki. Odwiedziliśmy między innymi Bazylikę Mariacką i Teatr Szekspirowski a na jarmarku dominikańskim, będącym wieloletnią tradycją gdańską mogliśmy kupić piękne pamiątki. Wieczór poświęciliśmy na tańce i śpiew.

Dzień siódmy

Dziś wybraliśmy się na przejażdżkę kolejką do Krynicy Morskiej. W drodze dzieci śpiewały skoczne piosenki i fotografowały okolicę. W Krynicy weszliśmy na latarnię morską skąd mogliśmy podziwiać piękne widoki. Z jednej strony można było zobaczyć Morze Bałtyckie, a z drugiej Zalew Wiślany. Przeszliśmy się też po miejscowych straganach, aby zakupić pamiątki. Później wróciliśmy do ośrodka na smaczny obiad, po którym mieliśmy dłuższy odpoczynek. Wieczorem był czas na zabawy i wspólną modlitwę.

dzień ósmy

1.08.2015, w dniu rocznicy powstania warszawskiego uczciliśmy chwilą ciszy poległych w walce oraz krótko przypomnieliśmy sobie historię tamtyh czasów.Później był‚ czas na prace plastyczne, w  których  dzieci farbami przedstawiały obraz latarni morskiej w Krynicy Morskiej. Każdy wylosował‚ także karteczkę z imieniem i nazwiskiem osoby, o którą będzie się troszczył przez resztę kolonii. Przed obiadem zdążyliśmy również wybrać się na plażę. Natomiast po obiedzie kontynuowaliśmy prace artystyczne. Dzieci tworzyły kolorowe tulipany z origami. Wieczorem czas spędziliśmy  przy ognisku, jedząc pyszne kiełbaski i śpiewając piosenki.

Dzień dziewiąty

Kolejny upalny dzień spędziliśmy na plaży. Zwolennicy promieni słonecznych wygrzewali się na gorącym piasku, a fani kąpieli wodnych spędzili ten czas na pluskaniu się w chłodnej wodzie. Wieczorem zorganizowaliśmy dyskotekę w altanie, na której bawili się wszyscy: dzieci i opiekunowie.

Dzień dziesiąty

Cały dzień dziesiąty poświęciliśmy na zwiedzaie. Najpierw wybraliśmy się do akwarium gdyńskiego, gdzie mogliśmy podziwiać gatunki ryb występujących nie tylko w Morzu Bałtyckim. Pani pzewodnik opowiedziała nam również krótką historie związaną z okrętem „Błyskawica” oraz statkiem „Dar Pomorza”. Kolejnym przytankiem w naszej podróy był Sopot. Przeszliśmy sę tam najdłuższym w Polsce molo oraz zobaczyliśmy słynny krzywy domek. Ostatnim punktem naszej wyprawy był‚ koncert organowy w Oliwie. Przespacerowalimy się tam również po przepięknym starym parku.

Dzień jedenasty

Dziś niemalże cały dzień spędziliśmy na plaży. Pogoda była wyjątkowo piękna. Skąpani w promieniach uciekaliśmy do przyjemnie chłodnej wody.

Dzień dwunasty
Dzisiejszy dzień był  wyjątkowo upalny.  Zaraz po śniadaniu wybralismy się na plażę, gdzie wszyscy bez wyjąku zażyliśmy kąpieli  wodnej. Jeszcze przed obiadem obejrzeliśmy film pt „Świadectwo miłości”, po którym dzieci napisał swoje przemyślenia na temat caritasu i wolntaratu. Po obiedzie zajeliśmy się również pracami plastycznymi, a tematyka związana  był‚a z oglądanym wcześniej filmem. Dzieci nauczyły się również  robić  tulipany z origami. Po kolacji odbyła się próba inscenizacji „Kopciuszka”.

Dzień trzynasty

Dziś rano wybraliśmy się nad morze, gdzie część dzieci opalała się, reszta natomiast chłodziła się w wodzie. Po obiedzie odbyło się przedstawienie „Kopciuszek” nad którym pracowaliśmy przez cały tydzień. Wszystkie cztery grupy zaprezentowały się najlepiej jak potrafiły. Po inscenizacji nastąpiło wręczenie nagród za dotychczas wykonywane prace oraz za dobre oceny z kontroli czystości. Po kolacji wszyscy bawiliśmy się na dyskotece.

Dzień czternasty

Ostatniego dnia naszej wycieczki po śniadaniu udaliśmy się do kościoła. Podziękowaliśmy za udane spędzone dwa tygodnie kolonii oraz prosiliśmy o szczęśliwą podróż do domu. Po Mszy Świętej poszliśmy na przepyszne lody włoskie. Po obiedzie nadszedł czas pożegnania, spakowane walizki zanieśliśmy do autokaru i ruszyliśmy w podróż powrotną. Po drodze śpiewaliśmy piosenki, których nauczyliśmy się podczas kolonii. Do Halinowa przyjechaliśmy ok. 23, jednak mimo tak późnej godziny ciężko było się rozstać.

Dominika Świtkowska, Adrianna Zając.

Caritas Diecezja Warszawsko-Praskaul. Kawęczyńska 49, 03-775 Warszawa

nr konta: 57 1240 6074 1111 0000 4991 2023

nr konta: 93 1240 6074 1111 0000 4992 4664

nr konta: 28 1240 6074 1111 0000 4992 2439
Tytuł wpłaty:  „Program Skrzydła”