Rodzinna Kepa

Dzień 1

W poniedziałek, 13 lipca o godzinie 6 rano  spotkaliśmy się pod kościołem M.B. Królowej Polski w Otwocku. Zapakowaliśmy bagaże i wyjechaliśmy w wielogodzinna podróż nad morze. Do Darłowa dojechaliśmy o godz. 17 i od razu czekał na nas pyszny obiad. Po rozpakowaniu toreb poszliśmy na spacer, żeby poznać teren szkoły i Darłowo.

Dzien 2

Wtorek zaczęliśmy od śniadania, potem na piechotę poszliśmy nad morze. Był to długi, ok. godzinny spacer, ale spotkanie z morzem wynagrodziło nam zmęczenie. Było za zimno na kąpiel, ale opalaliśmy się i moczyliśmy nogi. Po obiedzie mieliśmy czas na wymyślenie nazw dla wszystkich grup i przygotowanie krótkiego występu. Po kolacji każda grupa przedstawiła swoją nazwę, krótką prezentację o sobie i plakat. Potem było wspólne śpiewanie i dyskoteka.

Dzień 3

Środa przywitała nas słońcem i wiatrem. Pierwszy i najważniejszy punkt dnia to wyjazd na plażę. Tym razem można było się kąpać i większość kolonistów skorzystała z tej możliwości. Był tez czas na zabawy z chustą Klanzy i piłką plażową. Popołudnie przeznaczyliśmy na odpoczynek i gry oraz zabawy sportowe. Przed kolacją odmówiliśmy wspólnie różaniec. Po kolacji najstarsze grupy chłopców i dziewczyn, wraz z wychowawcami, brały udział w podchodach, młodsi koloniści grali w piłkę i tańczyli na boisku.

Dzień 4

Czwartek rozpoczęliśmy od kąpieli w morzu. Potem mieliśmy konkurs rzeźb z piasku, zabawy z chustą i oczywiście opalanie. Po obiedzie były zajęcia Historyk – szukanie ciekawych informacji o Darłowie, potem prezentacja efektów poszukiwań.

Dzień 5

W piątek zmieniliśmy plan dnia – rano zostaliśmy w szkole. Przed obiadem grupa V zorganizowała drogę krzyżową na terenie szkoły. Po wcześniejszym obiedzie pojechaliśmy na plażę i mieliśmy chrzty kolonijne. Wieczorem odbył się kolonijny konkurs Mam Talent.

Dzień 6

W sobotę (18 Lipca) Zmiana pogody zmusiła nas do zmiany planów – z powodu deszczu i nadchodzącej burzy plaża została odwołana. W zamian zorganizowany został turniej ping-ponga i konkurs plastyczny związany z Darłowem i Otwockiem. Po obiedzie na szczęście pogoda się poprawiła i poszliśmy na koncert Lata z Radiem! Spacerek trwał 15 minut. Młodsze grupy skakały na dmuchanym zamku, wszyscy obejrzeliśmy występ dla dzieci o zdrowym odżywaniu i bezpieczeństwie ruchu drogowego. Obejrzeliśmy też koncert zespołu Loka. Wróciliśmy akurat na kolację. Potem był czas na zabawy i gry na boisku. O godz. 21 oglądaliśmy i słuchaliśmy koncertu Maryli Rodowicz – z boiska i okien szkoły. Najwytrwalsi obejrzeli jeszcze pokaz fajerwerków.

Dzień 7

Niedziela (19 lipca) powitała nas zmienna pogodą – było słońce, chmury i wiatr, ale tym razem nie zrezygnowaliśmy z plaży. Po obiedzie planowane  były podchody, ale deszcz je odwołał. W zamian spotkaliśmy się wszyscy na świetlicy i śpiewaliśmy z panią Anią.

O godz. 17 odwiedził nas Teatr Krokodyl z przedstawieniem „Czarownica, które bardzo podobało się dzieciom.

Dzień zakończyliśmy Mszą św. o godz. 20 w kościele Matki Bożej Częstochowskiej.

Dzień 8

W poniedziałek (20 lipca) w Darłowie wiało, na morzu był sztorm i odwołane rejsy statkami. My wybraliśmy się ciuchcią do Darłówka, na małe zakupy. Przejażdżka ciuchcią bardzo się wszystkim podobała. Po ciszy poobiedniej były podchody dla wszystkich grup. Koloniści bardzo dobrze się bawili. Było szukanie wskazówek, zadania do rozwiązania, zwycięzcy i pokonani. Wieczorem odbyła się dyskoteka kolonijna, na której była fantastyczna zabawa i koncert życzeń z piosenkami.

Dzień 9

We wtorek (21 lipca) rano standardowo była plaża, a po obiedzie planowaliśmy olimpiadę kolonijną. Niestety, ulewny deszcz przerwał zabawę po pierwszej konkurencji. Odbyła się za to na terenie szkoły gra terenowa „Królowie Bałtyku”. Po kolacji udało się zorganizować olimpiadę. Było skakanie na skakance, skoki, strzelanie goli, rzucanie piłką do kosza, slalom z paletką i piłeczką pingpongową.

Caritas Diecezja Warszawsko-Praskaul. Kawęczyńska 49, 03-775 Warszawa

nr konta: 57 1240 6074 1111 0000 4991 2023

nr konta: 93 1240 6074 1111 0000 4992 4664

nr konta: 28 1240 6074 1111 0000 4992 2439
Tytuł wpłaty:  „Program Skrzydła”