Dzień I
I wreszcie nadszedł upragniony i wyczekiwany dzień wyjazdu na kolonie nad morze. Od rana świeciło piękne słońce. O godzinie 7.00 spotkaliśmy się przed Kościołem św Kazimierza Królewicza w Kobyłce. Podzieliliśmy się na grupy, spakowaliśmy bagaże, pożegnaliśmy się z rodzicami i pełni optymizmu wyruszyliśmy w drogę. Na miejsce przyjechaliśmy około godziny 14.00, zakwaterowaliśmy się i poszliśmy przywitać się z morzem.Po obiadokolacji odbyliśmy pierwszy spacer po miejscowości. Wieczorem rozpoczęliśmy kolonie uroczystym apelem.

Dzień II
Obudziliśmy się wyspani i w znakomitych nastojach. Za oknem świeciło piękne słońce. Dzień zaczął się od gimnastyki, w której bardzo chętnie wzięli udział wszyscy koloniści. Po śniadaniu zapoznaliśmy się z topografią terenu i wykonaliśmy w grupach mapę okolicy. Po południu poszliśmy wreszcie na plażę, aby pod okiem ratownika zażywać morskich kąpieli. Po kolacji odbył się wieczorek zapoznawczy zakończony pierwszą i mamy nadzieję , że nieostatnią dyskoteką.
 Dzień III

I juz trzeci dzień kolonii. Dzisiaj obudził nas deszcz,  ale i tak  byliśmy  w świetnych humorach. Najważniejszym punktem dzisiejszego dnia było uczestnictwo we Mszy św. w pobliskim kościele. Potem poznawaliśmy historię miejscowości. Dotarliśmy do najstarszego  mieszkańca Piasków, dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o okolicy dzięki naszej dociekliwości. Następnie podzieliliśmy się zdobytą wiedzą z wszystkimi kolonistami. Gdy poprawiła się pogoda poszliśmy na plażę a wieczorem rozwijaliśmy sprawność fizyczną. Dzień zakończyliśmy modlitwą.

Dzień IV

Hurra, wróciła piękna pogoda. Dzisiaj wybraliśmy się kolejką do Krynicy. Weszliśmy na latarnię morską, spacerowaliśmy  po mieście. Po południu odpoczywaliśmy na plaży i kapaliśmy się w morzu. Wieczorem odbył się wieczorek poetyki, na który  każdy kolonista miał przygotować wiersz o tematyce morskiej. Okazało się, drzemią w nas nieodkryte talenty. Na koniec dnia śpiewaliśmy piosenki przy wtórze gitary. Cóż za wspaniały chór:)

Dzień V

Dzisiaj wybraliśmy się na wycieczkę autokarową po Mierzei Wiślanej. Zwiedzaliśmy Muzeum  Zalewu Wiślanego w Kątach Rybackich, byliśmy w Bursztynowej Komnacie w Stegnie, odwiedziliśmy pasiekę w Jantarze, podziwialiśmy krajobrazy z Kolejki Żuławskiej. Weszliśmy też na najwyższą wydmę w okolicy zwaną Wielbłądzi Garb. Wieczorem oglądaliśmy piękny zachód słońca. Zresztą zobaczcie sami.

Dzień VI

I znowu kolejny piękny dzień. Po wczorajszej wycieczce należy nam się chwila relaksu, dlatego  po śniadaniu poszliśmy zażywać kąpieli morskich w naszym pięknym morzu. Woda była  ciepła i oczywiście mokra. Po obiedzie postanowiliśmy zwiedzić pobliski las i zorganizowaliśmy podchody. Dzięki wspaniałej orientacji w terenie zabawa zakończyła się sukcesem.  Dzień zakończyliśmy naszą ulubioną imprezą kolonijną czyli dyskoteką podczas, której odbyły się różne konkursy i nauka tańca.

Dzień VII

Dzisiaj w dalszym ciągu korzystając z pięknej pogody postanowiliśmy połączyć pracę z zabawą. Na plaży odbył się konkurs budowania zamków z piasku, a potem upragniona kąpiel w morzu pod bacznym okiem ratownika. Po obiedzie była Olimpiada Kolonijna, podczas której każdy kolonista mógł sprawdzić swoje sportowe umiejętności. Imprezę zakończyliśmy meczem piłki siatkowej Kadra- Koloniści. Tym razem nie wszystko poszło po naszej myśli i kadra niestety przegrała. Wieczorem odbył się Festiwal Piosenki Kolonijnej, na którym było bardzo wesoło.

Dzień VIII

Dzisiaj wybraliśmy się na wycieczkę do Malborka, aby przenieść się w bardzo odlegle czasy. Zwiedzanie zamku było bardzo  interesujące, ponieważ poznaliśmy największe tajemnice Zakonu  Wielkich Mistrzów Krzyżackiego. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Żuławskiego w Nowym Dworze Gdańskim,  aby poznać historię wiatraków i uczestniczyć w zajęciach z garncarstwa. Nasze prace można obejrzeć na zdjęciach zrobionych przez naszego kolonijnego fotografa. Wieczorem przygotowaliśmy śpiewy na niedzielną Mszę św. i po modlitwie trochę zmęczeni poszliśmy spać.

Dzień IX

Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od Mszy św. w miejscowym kościele. Potem wybraliśmy się na lody, a następnie odbyły się zajęcia w grupach. Rozmawialiśmy na temat wolontariatu, oraz rysowaliśmy galerię kadry. Na popołudnie były zaplanowane Chrzty Kolonijne, w których wzięło udział 21 kolonistów. Wieczorem odbyła sie kolejna dyskoteka z konkursami. Wszyscy świetnie się bawili.

Dzień X

Co za niespodzianka !  Znowu obudził nas piękny, słoneczny dzień, który rozpoczęliśmy Mszą św. Przygotowaliśmy czytania mszalne i psalm, śpiewaliśmy pieśni z towarzyszeniem gitary. Potem odbył się Pokaz Mody Kolonijnej podczas którego poznaliśmy najnowsze modowe trendy. Wieczorem był Festiwal Talentów. Okazało się, koloniści są bardzo utalentowani.

Dzień XI

Dzisiaj wyruszyliśmy na zwiedzanie Trójmiasta. Najpierw pojechaliśmy do Gdyni i tam weszliśmy na Dar Pomorza a  potem pływaliśmy statkiem po porcie. Potem udaliśmy się do Sopotu, aby pospacerować  po molo. Następnie posililiśmy się pizzą, żeby nabrać sił na zwiedzanie gdańskiej Starówki. Pani przewodnik  opowiedziała nam wiele ciekawych historii o zwiedzanych miejscach. Wieczorem rysowaliśmy wrażenia z kolonii i po wieczornej modlitwie udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.

Dzień XII

Dzisiejszy dzień postanowiliśmy spędzić na łonie natury. Wypoczęci i  po śniadaniu poszliśmy zażywać kąpieli słonecznych i morskich. Niestety woda trochę ostygła po wczorajszych wiatrach. Po obiedzie wzięliśmy udział w zajęciach przyrodniczych w terenie. Wieczorem odbyło się ognisko oczywiście z pieczenie kiełbasek i wspólnymi zabawami. Szkoda, że ten czas tak szybko leci:(

Dzień XIII

Nadszedł dzień podsumowania naszej kolonii. Po śniadaniu spotkaliśmy się na świetlicy, aby porozmawiać o wolontariacie i obejrzeć film o Caritasie pt ,, Świadectwo Miłości”. Potem wykonaliśmy ulotki i plakaty na konkurs. Po obiedzie odbył się Konkurs Wiedzy Kolonijnej, na którym wszyscy świetnie się bawili. Wieczorem był apel pożegnalny i pożegnalna dyskoteka.

Dzień XIV

I to już niestety koniec naszych kolonii. Pora wracać do  domu. Dziękujemy wszystkim  ludziom dobrej woli dzięki, którym mogliśmy miło i wesoło spędzić czas.

Caritas Diecezja Warszawsko-Praskaul. Kawęczyńska 49, 03-775 Warszawa

nr konta: 57 1240 6074 1111 0000 4991 2023

nr konta: 93 1240 6074 1111 0000 4992 4664

nr konta: 28 1240 6074 1111 0000 4992 2439
Tytuł wpłaty:  „Program Skrzydła”