Kolonie z Caritas 2016 | Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej

IV Turnus w Muszynie

Zakończone

Dziękujemy za kolonie 2016

„UWIERZ W SIEBIE – POZNAJ SWOJĄ WARTOŚĆ Z CARITAS” – pod tym hasłem organizowane były kolonie podczas wakacji 2016 roku.  W czternastu turnusach skorzystało z nich 569 dzieci i młodzieży z rodzin mieszkających na terenie Warszawy oraz okolic.       03.września 2016 roku w siedzibie Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej przy ulicy Kawęczyńskiej 49 w Warszawie odbyło się spotkanie osób zaangażowanych w organizację kolonii – kierowników, wychowawców, personel medyczny, darczyńców  z uczestnikami wyjazdów kolonijnych.  Była to okazja, aby podsumować i podziękować za kolonie. Podczas kazania mszy dziękczynnej  ks. Rafał Paździoch, razem z dziećmi starali się wspomnieć wszystkie osoby, dzięki którym odbyły się wyjazdy.    “Dzisiaj, po raz kolejny możemy przekonać się  o prawdziwości słów Pisma Świętego” – powiedział Dyrektor Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej ks. Kamil Jerzy Chojnacki. “Pismo Święte mówi, że kto inny siał, kto inny podlewał, kto inny dał wzrost, a kto inny zbiera owoce. Wszystkie turnusy kolonijne były organizowane jeszcze przez ks dyrektora Dariusza Marczaka. On się nad tym wszystkim natrudził, a mnie przypadł zaszczyt tylko podziękować, bo jestem tutaj od niedawna.”        Ks Kamil zwrócił się do osób, dzięki którym kolonie się odbyły: kierowników i wychowawców, pielęgniarek i wolontariuszy którzy na co dzień  opiekowali się dziećmi, zabiegali o wiele, aby wszystko się udało.  W tym roku grupa 78 osób otrzymała pamiątkowe podziękowania. Wspomniał też pracowników biura Caritas, którzy od strony administracyjno-organizacyjnej zadbali o spełnienie wszystkich warunków prawnych i formalności, które zazwyczaj są wymagające.       Jak co roku Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej jest wspierana przez wielu darczyńców. Bardzo dużą pomoc otrzymujemy od darczyńców indywidualnych. Na podziękowanie zasługują także firmy prywatne i instytucje naszej diecezji. Od wielu lat działanie charytatywne Caritas są wspierane przez Miasto Stołeczne Warszawa, Gminę Wołomin, Kuratorium...

Kolonie 2016 z Caritas Diecezji Warszawsko – Praskiej

Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej w 2016 roku organizowała kolonie letnie w miejscowościach górskich, nadmorskich oraz malowniczych Borach Tucholskich. Podczas czternastodniowych turnusów został zrealizowany program edukacyjno-wychowawczy: „UWIERZ W SIEBIE – POZNAJ SWOJĄ WARTOŚĆ Z CARITAS”. Przeprowadzone były twórcze zajęcia indywidualne, jak i grupowe, a także  konkursy, gry, zabawy oraz wycieczki, które wpłynęły pozytywnie na dzieci oraz młodzież. Podczas wypoczynku na terenie ośrodków i w plenerze prowadzono zajęcia sportowe i rekreacyjne dla dzieci. Zajęcia prowadzone były zgodnie z podziałem na grupy wiekowe. Dzięki zajęciom grupowym oraz wspólnym prowadzonym w czasie kolonii, dzieci nabyły wiele nowych doświadczeń, kształtowały postawy i nawyki bezpiecznego spędzania wolnego czasu oraz rozbudziły szacunek, respekt i akceptację wobec inności drugiego człowieka, a także ożywiły szacunek dla dziedzictw kultury. Kadra kolonijna wypełniała czas kolonistów interesującymi zajęciami. Z bezpiecznego i atrakcyjnego wypoczynku Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej w Wierzchach, Zakopanem-Cyrhla, Muszynie, Rajczy oraz Krynicy Morskiej skorzystało około 569 dzieci i młodzieży z rodzin z terenu Warszawy oraz okolic. Odbyło się 14 turnusów kolonijnych w tym jeden turnus dla dzieci z Białorusi. Turnusy kolonijne były częściowo dofinansowane przez Miasto Stołeczne Warszawa, Gminę Wołomin, Kuratorium Oświaty, Senat, Gminę Łochów oraz Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Dzięki otrzymanemu dofinansowaniu, dzieci mogły bezpiecznie spędzić wakacje poza domem. IV T 5 Cyhrle 14 Zdjęć IV T 6 Cyrhle 4 Zdjęć IV T 7 Cyrhle 15 Zdjęć IV T 4 Cyhrle 18 Zdjęć IV T 3 Cyhrle 23 Zdjęć II T 1 Muszyna 13-27.07.2016 35 Zdjęć IV T 2 Krynica Morska 2016 35 Zdjęć IV T 1 Cyrhle 7 Zdjęć IV T 2 Cyrhle 25 Zdjęć 1 T Muszyna 2016 40 Zdjęć IV T 1 Muszyna 19 Zdjęć I T 2016 Krynica Morska 12 Zdjęć 2016.07.10-20 I T Rajcza 16 Zdjęć III...

10.08-23.08.2016 IV Muszyna

W tym roku wybraliśmy się do Muszyny, aby podziwiać z bliska ten urokliwy zakątek naszego kraju. Nasz pobyt był bardzo urozmaicony. Przeżyliśmy wiele wspaniałych i ciekawych chwil. Szybko zintegrowaliśmy się i mogliśmy sumiennie realizować program kolonii. Wśród wielu atrakcji należy wyróżnić wycieczki piesze po okolicznych górach, wjazd kolejką gondolową na Jaworzynę Krynicką, wycieczki autokarowe do Krynicy Zdrój, Kamiannej i Niedzicy. Odbyły się też różne imprezy kolonijne m.in.: wieczory pogodne, ogniska, dyskoteki, kalambury, rozgrywki sportowe, maraton wokalny. Najważniejsze było to, że każdy dzień zaczynaliśmy i kończyliśmy modlitwą. Kolonie kolejny raz były udane dzięki licznym darczyńcom i ofiarodawcom.                                                                           Dziękujemy sprawozdanie z kolonii na stronie Parafia p.w. Błogosławionych Męczenników Podlaskich w Tłuszczu   wyjazd kolonijny współfinansowany jest przez:...

10.08.-23.08.2016 IV Cyhrla

Pogodny wieczór -poznajmy się bliżej. Zabawy integracyjne   Deszczowy dzień. Zabawy integracyjne, plasy ze śpiewaniem. Redagowanie Regulaminy Wspólnoty Kolonijnej. Słoneczny wieczór – spacer na Piszczorów Wierch Gry i zabawy na świeżym powietrzu Spacer po Zakopanym, wjazd kolejką na Gubałówkę. Świętowaliśmy urodziny Kacpra. Wesołe popołudnie z grami planszowymi. Święto Matki Boskiej Zielnej, zbieranie ziół i kwiatów, msza. Popołudnie talentów muzyczno – tanecznych. Popołudnie talentów – inscenizacja wybranych piosenek Wycieczka po Dolinie Kościeliskiej   wyjazd kolonijny współfinansowany ze środków: Miasta Stołecznego...

07.08.-20.08.2016 IV Krynica Morska

Witajcie, tu kolonia z Wołomina, która jest obecnie w Krynicy Morskiej na IV turnusie. Przyjechaliśmy w niedzielę 07.08.2016r. podróż przebiegła bardzo szybko i sprawnie. Po rozlokowaniu się i obiedzie poszliśmy na krótki spacer po okolicy. Wieczorem byliśmy w tutejszym kościółku na Mszy Św. Zostało nam jeszcze trochę czasu dlatego przystąpiliśmy do zabaw i gier integracyjnych. Tak z grubsza minął dzień pierwszy. Drugi dzień upłynął na plaży przy budowaniu budowli z piasku i moczeniu nóg w wodzie. O kąpaniu nie było mowy- zimna woda. Po kolacji odbył się konkurs na nazwę kolonii i krótką rymowankę związaną z daną nazwą- wybraliśmy w głosowaniu nazwę,, Wołomińskie Morsy”. Trzeci dzień spędziliśmy na plaży grając w piłkę plażową, ringo i uczestnicząc w konkursie na najładniejszą figurę piaskową. Po obiedzie spacerowaliśmy po Krynicy Morskiej Piaski w celu zdobycia informacji na temat miejscowości i okolicy. Wieczorem wykonaliśmy pierwsze kartki – widokówki przedstawiające poznane przez nas miejsca. W środę po śniadaniu poszliśmy na spacer ścieżką ekologiczno- przyrodniczą gdzie zapoznaliśmy się z tablicami informacyjnymi na temat flory i fauny znajdującej się na terenie Mierzei Wiślanej. Szukaliśmy roślin i liści drzew w celu przygotowania zielników. Wieczorem przygotowaliśmy się do prezentacji grup(piosenki, rymowanki, tańce)związanej z nazwą grupy. Śmiechu było co niemiara. Ale najwięcej napracowały się dziewczynki pani Klaudii. Samodzielnie ułożyły słowa piosenki o swojej grupie. Kolejny dzień rozpoczęliśmy Olimpiadą sportową- zawody w rzędach w grupach mieszanych, gra w piłkę nożną chłopcy kontra dziewczęta. W przerwach sportowych towarzyszyła nam zabawa,, osiołek”. Po południu wybraliśmy się na spacer do granicy państwa. Obserwowaliśmy zwierzęta i roślinność w lesie. Wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie pod tablicą informacyjną o zakazie przekraczania granicy pod karą grzywny lub więzienia. My...

25.07-07.08.2016 III Krynica Morska

Nasza przygoda kolonijna rozpoczęła się 25. lipca. Wyuszyliśmy rano sprzed Zespołu Szkół w Klembowie. Podróż minęła bardzo szybko i sprawie. Całą drogę towarzyszyła nam słoneczna pogoda. Po zakwaterowaniu w pokojach udaliśmy się na spacer po okolicy i na pierwszy spacer nad nasze piękne morze. Wieczorem odbyła się prezentacja grup kolonijnych. Drugiego dnia korzystając ze słonecznej pogody, która nam towarzyszyła od dnia przyjazdu udaliśmy się nad morze aby zażyć kąpieli morskiej. W środę mieliśmy możliwość uczestniczyć w warsztatach garncarskich. Koloniści mieli okazję wykazać się swoją inwencją twórczą przy tworzeniu glinianych rzeźb. W kolejnym dniu naszego pobytu korzystaliśmy z pięknej pogody, kąpaliśmy się w morzu, wykonywaliśmy rzeźby z piasku. W piątek mieliśmy pierwszą wycieczkę do Krynicy Morskiej. Udaliśmy się na nią kolejką, podziwialiśmy widoki, pozdrawialiśmy kierowców, pieszych, śpiewaliśmy piosenki, aby umilić sobie podróż. Po krótkiej przejażdżce po okolicy udaliśmy się restauracji ,,Nadmorska” gdzie czekał na nas słodki poczęstunek. Następnie spacerkiem udaliśmy się w kierunku mola w Krynicy Morskiej skąd mieliśmy udać się na rejs statkiem po Zalewie Wiślanym. Z pokładu mieliśmy możliwość podziwiać widoki. W sobotę mieliśmy Olimpiadę Sportową, w której każdy mógł sprawdzić swoje umiejętności i dowiedzieć się  jaka dyscyplina nie sprawia mu trudności. W niedzielę po śniadaniu, odświętnie ubrani udaliśmy się na Mszę świętą i spacer po porcie w Piaskach. Podczas kolejnych dni kolonii zwiedzaliśmy Akwarium Gdyńskie, dbaliśmy o naszą kondycję nie tylko podczas gimnastyki porannej ale też podczas pokazu karate, podróżowaliśmy kolejką do Krynicy Morskiej, uczestniczyliśmy w inscenizacji ,,Zachowałam się jak trzeba-jestem Inka”. Uczestniczyliśmy w pokazie Talentu. Piekliśmy smaczne kiełbaski na ognisku i śpiewaliśmy piosenki przy akompaniamencie gitary. Wykonywaliśmy również różne prace plastyczne. Bawiliśmy się wspólnie podczas podchodów....

27.07-09.08.2016 III Muszyna

Dzień przyjazdu był dla wszystkich jednym z najbardziej stresujących. Większość się nie znała, więc zabawy integracyjne podczas postoi w podróży dodała wielu uczestnikom otuchy. Drugiego dnia wszyscy zapoznali się z okolicą oraz dokładniej między sobą, nadając swoim drużynom nazwy, tworząc hymny i plakaty. Przez następne dni zwiedziliśmy Muzeum Regionalne Państwa Muszyńskiego i ruiny zamku. Na wieczór poszliśmy na festyn zorganizowany przez zespół osób niepełnosprawnych oraz mieliśmy w swoim gronie przyjemne ognisko. W pierwszą niedzielę na wyjeździe poszliśmy na Mszę Świętą, a po południu bawiliśmy się oraz dowiadywaliśmy o zdrowym odżywianiu. 1 sierpnia pojechaliśmy do Szczawnicy, gdzie zwiedzaliśmy wąwóz Homole, a po drodze byliśmy w Muzeum Papieskim w Starym Sączu. Tego samego dnia zorganizowano konkurs na najładniejszą pocztówkę z kolonii. Nazajutrz byliśmy w parku i plażowaliśmy się nad rzeką. Odwiedziliśmy także Ogrody Magiczne i posłuchaliśmy koncertu zespołu regionalnego “Muszyniacy”. Wieczorem odbyła się dyskoteka. Późniejsze dni spędzaliśmy na basenach, wycieczce do Rezerwatu Lipowy Las i zabawach takich jak “randka w ciemno”, ” mini olimpiada” czy śpiewanki i pląsy. 5 sierpnia była kolejna wycieczka – do Krynicy Górskiej, gdzie wszyscy bawili się na wspaniałych zjeżdżalniach. Następny dzień był męczący, ale radosny. Była gra terenowa i udało nam się obejrzeć koncert Enej i pokaz fajerwerków. W drugą niedzielę poszliśmy do kościoła oraz pięknych Ogrodów Biblijnych. Popołudnie było pełne śmiechu, bo odbyły się śluby kolonijne, ognisko i rozdawanie walentynek. Ostatnie dni mimo wspaniałej dyskoteki minęły w lekkim smutku uczestników…z powodu pakowania i wyjazdu. realizacja zadania dzięki dotacji Ministra Spraw Wewnętrznych i...

25.07-07.08.2016 Wierzchy

Kolonie w Wierzchach, już tradycyjnie, to wyjazd na odpoczynek dzieci polskich i białoruskich – w większości pochodzących z polskich rodzin zamieszkałych na Białorusi. W dniu przyjazdu cały dzień spędziliśmy na zabawach integrujących dzieci. Dzieci jak zwykle bardzo szybko pokonują bariery językowe. A jeśli brakuje jakiegoś słowa to przecież można to pokazać rękami. Drugiego dnia wybraliśmy się na kajaki i kąpielisko. Dzieci z pełnym zapałem brały udział w tych atrakcjach. Innego dnia, po śniadaniu grupy wybrały się min. na wycieczkę do Tlenia i Wierzchów, gdzie mogły poznać teren i wybrać się do upragnionych sklepów z pamiątkami. Odbył się również uroczysty apel z wciągnięciem flag Białoruskiej, Polskiej oraz flagi Światowych Dni Młodzieży, Łączyliśmy się duchowo z młodzieżą w Krakowie dzięki transmisji Światowych Dni Młodzieży w telewizji. Po popołudniu dzieci prezentowały swoje grupy, które były przygotowane bardzo kreatywnie i pomysłowo. Wybraliśmy się na wycieczkę do zabytkowego wodnego młyna. Kontynuując zwiedzanie terenu każda grupa uważnie się rozgląda, bo później zrobi mapę. Projekt pod nazwą:  „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż” – kolonie Caritas dla dzieci polonijnych i polskich szansą na kształtowanie postaw. Projekt współfinansowany w ramach sprawowania opieki Senatu Rzeczypospolitej Polskiej nad Polonią i Polakami za granicą Projekt współfinansowany ze...

13.07-26.07.2016 II Muszyna

W dniach 13/26.07.2016 roku Wolontariusze z naszej Fundacji pełnili zaszczytne funkcje Wychowawców i Kierownika kolonii, których organizatorem był Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej. Podczas wyjazdu praktyki wakacyjne odbywał Kleryk ze Stowarzyszenia Apostolstwa Katolickiego  (Pallotyni), który odpowiadał za „duchową” część naszej kolonii.  Na wyjeździe prowadziliśmy zajęcia dla 40 dzieci, jak się okazało z całej Polski: Warszawa dominowała, ale były 3 dziewczynki z Opoczna, rodzeństwo z Mielnika na Podlasiu, rodzeństwo z Dąbrowy Górniczej. Hasłem przewodnim wyjazdu i mottem, które towarzyszyło nam każdego dnia było – „Uwierz w siebie”. Stałe punkty dnia kolonijnego w naszej Fundacji  są od lat niezmienne: modlitwa, gimnastyka, zajęcia dydaktyczne, artystyczne, sportowe, no i oczywiście posiłki, bez nich za wiele nie zdziałalibyśmy. Podczas kolonii organizowaliśmy: Sportowy Festyn Kolonijny, Konkurs Fryzur, Mam Talent no i Dyskoteki. Jedna z nich była przygotowana przez profesjonalnego DJ, dzięki serdeczności i uprzejmości Małopolskiej Telewizji http://www.malopolskie.tv/. Dzieci bawiły się przednio, zaskakując DJ swoją energią, siłą głosu i pozytywnym nastawieniem do zabawy. Przyjaciele z Małopolskiej Telewizji dzięki swojej ogromnej determinacji i miłości do dzieci zorganizowali  nam na drogę powrotną świeżo rozlaną wodę Muszyniankę. Byliśmy ogromnie wdzięczni, bo rano na termometrach było już 26 stopni. Dzieci bardzo prosiły, aby przysięgę kolonisty umieścić na stronie, aby mogły do niej wracać w trakcie roku szkolnego, zatem bardzo proszę: Przysięga kolonisty Będąc kolonistą, Przysięgam na słońcu siedzieć w dzień upalny Nie marnować czasu na marudzenie I nie być największą marudą i „marudkiem” Przysięgam Obowiązki swe wypełniać Oraz zachcianki wychowawców spełniać Będę swojego rozumu częściej niż zwykle używał I swoich kolegów nie będę wyzywał Przysięgam kolonista być doskonałym I świadczyć o tym życiem całym W dopełnieniu powyższego mi dopomóżcie Wy kochane koleżanki i...

10-20.07.2016 Rajcza

11.07.2016 – poniedziałek – wycieczka w góry z przewodnikiem : RYCERKA GÓRNA KOLONIA – PRZEŁ. PRZEGIBEK –  BENDOSZKA WIELKA   wyjazd współfinansowany ze...

29.06-12.07.2016 Muszyna

Do Muszyny przyjechaliśmy 29 czerwca. Z naszego ośrodka położonego na zboczu góry mamy przepiękne widoki na okolice. Poznaliśmy już Muszynę wraz z jej historią. Uczestniczyliśmy we mszach św. w piątek w barokowym kościele pod wezwaniem św. Józefa, a niedzielę w cerkwi w Złockie. Zachwyciły nas „Ogrody Sensoryczne”, gdzie mogliśmy podziwiać panoramę Muszyny. Zdobyliśmy wzgórze basztowe z ruinami XIV wiecznego zamku. Pogoda dopisuje. 5.lipca pojechaliśmy na cały dzień do Inwałdu. W Parku Miniatur przenieśliśmy się w najpiękniejsze zakątki Polski oraz całego świata. Wiele niezapomnianych wrażeń dostarczyło nam zwiedzanie Dinolandii 7. lipca pojechaliśmy do Starego i Nowego Sącza. Mieliśmy okazję zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie przy ołtarzu, gdzie 16. czerwca 1999 roku Ojciec Święty Jan Paweł II odprawiał mszę świętą. Odwiedziliśmy klasztor św. Kingi. Przespacerowaliśmy się urzekającymi uliczkami Starego Sącza. Udaliśmy się do Nowego Sącza, gdzie mieliśmy możliwość przejścia przez Bramę Miłosierdzia do Bazyliki św. Małgorzaty. Na koniec przenieśliśmy się w czasie w Miasteczku Galicyjskim. 9. lipca pojechaliśmy do Krynicy Zdrój zwanej perłą polskich uzdrowisk. Wjechaliśmy kolejką linową na Górę Parkową, skąd mogliśmy podziwiać przepiękne widoki. Niesamowite wrażenie wywarła na nas XIV wieczna cerkiew w Powroźniku, która w 2013 roku została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Dużo radości przysporzyło nam zwiedzanie pasieki Barć w Kamiannej zakończone degustacją miodu. Niezapomnianym przeżyciem było zwiedzanie nowo powstałych Ogrodów Biblijnych przy kościele pod wezwaniem św. Józefa Oblubieńca w Muszynie. wyjazd kolonijny jest współfinansowany ze...

29.06-12.07.2016 Krynica Morska

Nasza kolonia już się rozpoczęła. Krynica Morska przywitała nas w środę 29 czerwca, kiedy to zapoznawaliśmy się z morzem. Drugiego dnia kolonii  zwiedzaliśmy okolicę. Podczas wycieczki mieliśmy spotkanie z dzikami, które są nieodłącznym elementem tutejszego krajobrazu. Podczas pogodnego wieczoru odbyła się prezentacja każdej grupy. Poranek drugiego dnia spędziliśmy w Krynicy Morskiej, podziwiając piękne widoki wybrzeża bałtyckiego i Zalewu Wiślanego, z tarasu widokowego krynickiej latarni morskiej. Natomiast piękną, słoneczną pogodę  popołudnia wykorzystaliśmy na kąpiel w morzu. To już połowa naszej kolonii, a atrakcji było co niemiara. Pogoda nam dopisywała, także mogliśmy kąpać się w morzu i budować zamki z piasku. Dbamy również o naszą kondycję fizyczną podczas codziennej gimnastyki porannej. W dniu wczorajszym odbył się drużynowy Dzień Sportu kolonijnego, a w poniedziałek sprawdzaliśmy naszą sprawność na ścieżkach Parku Linowego w Krynicy Morskiej. Wieczorami bawimy się wspólnie podczas pogodnych wieczorów. Pokazaliśmy również nasze umiejętności taneczne na dyskotece kolonijnej. A teraz przygotowujemy się do konkursu Mam Talent,  który odbędzie się w najbliższym czasie. Nasza kolonia dobiegła końca. Wspólnie przeżyty czas uwieńczyliśmy na zdjęciach. To były niezapomniane chwile Z Bogiem kl. Michał Stachera s. Joanna Krupa     wyjazd kolonijny jest współfinansowany ze środków Gminy...