10-23.07.2017 Muszyna | Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej

10-23.07.2017 Muszyna

Dzień 1
Nadszedł wreszcie długo oczekiwany dzień wyjazdu na kolonię. Zebraliśmy się o godzinie 7.00 w kościele w Ostrówku, aby rozpocząć naszą przygodę kolonijną Mszą Świętą, którą odprawił Ks. Proboszcz Marcin Łukasiewicz. Po Mszy św. i pożegnaniach z rodzicami wyruszyliśmy w kierunku Muszyny. Czekała nas kilkugodzinna podróż, która upłynęła bezproblemowo. Muszyna powitała nas słońcem. Po obiadokolacji wyszliśmy na spacer po okolicy. Dzień zakończyliśmy apelem.

Dzień 2
Dzień rozpoczęliśmy od powitania Ks. Proboszcz, który dojechał do nas w nocy i gimnastyki porannej, po której zjedliśmy śniadanie. Potem był czas na uporządkowanie pokojów, a następnie odbyło się spotkanie, na którym zapoznaliśmy się z regulaminami i zasadami obowiązującymi na kolonii. Pogoda nam dopisywała więc po obiedzie udaliśmy się nad potok Szczawnik, aby spędzić miło czas. Było wiele radości i zabawy.

Dzień 3
Dziś również przywitało nas piękne słońce, więc szybka pobudka, gimnastyka, śniadanie i wyjście na basen w Muszynie, gdzie zażywaliśmy kąpieli wodnych i słonecznych. Po późnym obiedzie grupy ustalały swoje nazwy i układały piosenki, które zostały zaprezentowane na wieczornym ognisku. Na apelu wieczornym pożegnaliśmy naszego Księdza Marcina, który musiał wrócić do parafii.

Dzień 4
Nadszedł czas na pierwszą wycieczkę. Przyjechaliśmy do Krynicy Zdrój, która powitała nas deszczem, ale nam to nie przeszkadzao. Zwiedzamy pijalnię wód mineralnych, wjeżdżamy na górę Parkową kolejką linową i oczywiście najważniejszy punkt to zakup pamiątek. Następnie wracamy do Muszyny, która wita nas słońcem. Po obiedzie zapoznajemy się z życiem św. Brata Alberta Chmielowskiego i powstają piękne prace plastyczne ukazujące jego działalność. Po kolacji odbywa się turniej szachowy i warcabowy oraz rozgrywki w tenisa stołowego.

Dzień 5
Kolejny dzień wita nas słońcem. Jedziemy na wycieczkę do Wąwozu Homole, więc szybie śniadanie i przejazd do Jaworek, skąd wyruszamy w pieszą wędrówkę Wąwozem do Bacówki. Tam odpoczynek i niespodzianka. Spotkanie z Janosikiem, który kierował spędem 1000 owiec z hal. Następnie zjeżdżamy wyciągiem krzesełkowym podziwiając piękną okolicę. W drodze powrotnej zatrzymujemy się w Starym Sączu, aby zwiedzić Ołtarz i Muzeum Papieskie. Ten dzień pełen emocji kończymy apelem podsumowującym dzisiejszy dzień.

Dzień 6
Sobota – kolejny słoneczny dzień. Dziś udajemy się do Muszyńskich Ogrodów Biblijnych, gdzie zwiedzamy je z przewodnikiem. Nasi koloniści zabłysnęli wiedzą biblijną, co zostało zauważone przez przewodniczkę i nagrodzone. W drodze powrotnej obowiązkowe zakupy w Biedronce (dzień bez Biedronki to dzień stracony). Po kolacji wspólna zabawa na dyskotece.

Dzień 7
NIEDZIELA – wspólnie wybieramy się do kościoła parafialnego w Muszynie na Mszę. Po obiedzie wyruszamy na wzgórze Basztowe, które zdobywamy bez większego wysiłku. Podziwiamy piękne widoki. Pragnienie gasimy przy źródle wody mineralnej Józef. Po kolacji spędzamy czas na zabawach i grach na świeżym powietrzu.

Dzień 8
Minął tydzień naszego pobytu, a my się świetnie bawimy. Dziś od rana świeci piękne słońce. Idziemy po śniadaniu zwiedzić Ogrody Sensoryczne i Magiczne. Odwiedzamy pijalnię wody Muszynianka. Odpoczywamy i bawimy się nad potokiem Szczawnik.

Dzień 9
Dziś wyjeżdżamy na kolejną wycieczkę, będzie to spływ Dunajcem. Jesteśmy zachwyceni pięknymi widokami, chociaż pod koniec spływu chwyciła nas burza, ale słońce szybko nas osuszyło. W Krościenku zatrzymaliśmy się na smaczne lody, a po słodkości zajechaliśmy na Słowację. Dzień zakończyliśmy apelem, na którym podsumowaliśmy przeżyty dzień.

Dzień 10
Kolejny słoneczny dzień, więc wyruszamy na basen, aby zażywać słonecznych i wodnych kąpieli. Po obiedzie mamy spotkania w grupach, gdzie realizujemy program antyalkoholowy dotyczący skutków nadużywania alkoholu. Dzięki Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Klembowie mogliśmy popłynąć spływem Dunajca – dziękujemy! Wieczorem bawimy się na dyskotece.

Dzień 11
Dziś również idziemy na basen w Muszynie. Pogoda nam dopisuje. Humory również. Miło spędzamy czas na kąpieli i plażowaniu. Po południu w grupach wykonujemy prace plastyczne „Żyj trzeźwo, zdrowo i kolorowo”. Dzień kończymy ogniskiem z pieczeniem kiełbasek.

Dzień 12
Wyjeżdżamy dzisiaj po raz drugi do Krynicy Zdrój. Od rana świeci świeci, więc nic na nie zepsuje atrakcji – jazda gokartami. Następnie spacer po Krynicy, odpoczynek przy fontannach i zakup pamiątek. Po obiedzie wypełniamy ankietę dotyczącą kolonii Caritas.

Dzień 13
Pobyt na kolonii dobiega końca. Czas na pakowanie walizek, porządkowanie pokoi i podsumowanie pobytu w Muszynie. Szkoda, że czas tak szybko minął. Wieczorem idziemy do cerkwi w Złockiem na Mszę świętą, aby za wszystko podziękować Panu Bogu.

Dzień 14
Czas powrotu do domu. Po śniadaniu pakujemy bagaże do autokaru i ruszamy w drogę powrotną do domu. Czekają na nas stęsknieni rodzice. DZIĘKUJEMY całemu Caritas za ten piękny czas. Bóg zapłać!